ZEKERHEIDSGARANTIE

Indonesië - Reisinformatie

Indonesië - Reisinformatie
Indonesië - Reisinformatie

Indonesië - Reisinformatie

KLIMAAT
Beste reistijd

Indonesië strekt zich uit over de evenaar en heeft daarom een tropisch klimaat. De temperaturen variëren niet veel van eiland tot eiland, de grote verschillen in klimaat worden bepaald door het regenseizoen en de hoeveelheid regen. De luchtvochtigheid is over het algemeen het hele jaar door hoog, maar neemt af naarmate u hoger de berggebieden ingaat.

Indonesië kent niet de vier seizoenen zoals wij die kennen in Europa, maar in plaats daarvan zijn er twee seizoenen: het droge seizoen en het regenseizoen. Deze seizoenen vallen echter in verschillende maanden, afhankelijk van op welk eiland u zich bevindt.

Bali (Munduk – Lovina – Ubud – Sanur):
Bali is een zeer groen en vruchtbaar eiland. Er valt overdag zelden regen, in plaats daarvan zijn er vaak korte, hevige regenbuien in de avond of de nacht. Als gevolg hiervan zijn er altijd veel zonuren, zelfs tijdens het regenseizoen.

Het droge seizoen is van april tot september.

Het regenseizoen is van oktober tot maart.

Weerstatistieken voor Bali: JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde max. temp. 30 30 31 31 30 30 29 29 30 31 31 31
Gemiddelde min. temp. 24 24 24 24 23 23 22 22 23 23 23 24
Neerslag in mm 328 261 225 117 107 90 119 53 116 173 187 258
Gemiddelde zeetemperatuur 29 29 29 29 29 28 27 26 27 28 29 29

Java (Yogyakarta – Bromo – Kalibaru – Banyuwangi):

Het droge seizoen loopt van mei tot september. In deze periode zijn de dagen warm, droog en zonnig.

Het regenseizoen duurt van oktober tot april. In het oosten van Java valt er minder regen dan in de westelijke regio’s. In deze periode valt de regen meestal laat in de middag in de vorm van zware buien die meestal een paar uur duren.

Weerstatistieken voor Yogyakarta (Midden-Java): JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde max. temp. 29 29 29 31 30 30 29 30 31 31 30 29
Gemiddelde min. temp. 22 22 22 22 22 21 21 21 22 22 22 22
Neerslag in mm 353 335 310 211 127 89 41 25 30 94 229 340

Sumatra (Medan – Bukit Lawang – Berastagi – Samosir – Toba meer):
Sumatra is het op twee na grootste eiland van Indonesië, met de evenaar precies in het midden, en de twee seizoenen zijn daarom ook verschillend, afhankelijk van of u zich in het noordelijke of zuidelijke deel van het eiland bevindt. Ondanks de twee seizoenen is de temperatuur vrij constant en is er het hele jaar door kans op regenbuien.

Het droge seizoen duurt van mei tot september. In het noordelijke deel van het eiland en in de noordelijke junglegebieden zijn de temperaturen over het algemeen iets lager dan in het zuidelijke deel, maar de temperaturen zijn in het droge seizoen nog steeds hoger dan in het regenseizoen.

Het regenseizoen loopt van oktober tot april. In Noord-Sumatra valt de meeste regen van begin oktober tot januari, terwijl er in het zuiden de meeste regen valt van begin november tot eind februari.

Weerstatistieken voor Medan (Noord-Sumatra): JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde max. temp. 32 32 33 33 33 33 33 33 32 32 31 31
Gemiddelde min. temp. 22 23 23 24 23 24 24 23 22 23 23 23
Neerslag in mm 92 115 97 157 178 147 167 185 263 387 253 228

Komodo National Park (de eilanden Flores, Komodo Island en Rinca Island):
De Komodo-eilanden zijn uitgeroepen tot Nationaal Park en bestaan uit veel verschillende eilanden. De twee bekendste zijn Komodo Island en Rinca Island en het iets grotere eiland Flores, waar de meeste hotels en resorts zich bevinden. Net als in de rest van Indonesië heeft het Komodo National Park twee seizoenen:

Het droge seizoen duurt van april tot oktober, en in deze periode kan het zo droog worden dat de wandelmogelijkheden beperkt worden om het gebied te beschermen. Bovendien is de luchtvochtigheid in deze periode ook extreem laag.

Het regenseizoen duurt van november tot maart, en de meeste regen valt in januari en februari. In deze periode regent het meestal een paar uur in de ochtend en een paar uur aan het eind van de middag, terwijl de zon maar een paar uur per dag schijnt.

Weerstatistieken voor Labuhanbajo (Flores): JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde max. temp. 31 31 31 31 31 31 31 31 32 32 32 31
Gemiddelde min. temp. 21 21 21 20 20 19 18 18 19 20 21 21
Neerslag in mm 396 361 310 154 120 51 28 29 45 99 193 298

Gili Trawangan (Gili Islands):
Gili Trawangan ligt ten oosten van Bali en maakt deel uit van de Gili Islands. Hoewel de seizoenen op de Gili-eilanden hetzelfde zijn als op Bali, kan het op Bali regenen en bewolkt zijn, terwijl op Gili Trawangan onbewolkt is en de zon schijnt.

Het droge seizoen duurt van april tot oktober, waarbij augustus meestal de droogste maand is. Vooral in deze periode zijn de omstandigheden om te snorkelen en duiken optimaal, met een zichtbaarheid van minstens 30 meter.

Het regenseizoen duurt van eind oktober tot maart, waarbij januari de natste maand is. Gewoonlijk regent het in de namiddag en is de lucht de rest van de dag onbewolkt.

Houd er rekening mee dat de Straat van Lombok, die u moet overvaren tussen Bali en Gili Trawangan, ruw kan zijn in de maanden januari/februari en juni/juli. Als het varen vanwege het weer niet mogelijk is, kan de veerboot om veiligheidsredenen worden geannuleerd. Dit komt gemiddeld een tot twee keer per jaar voor. Het duurt dan meestal een of twee dagen.

Weerstatistieken voor Gili Trawangan: JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde max. temp. 30 30 30 31 31 30 30 30 31 31 31 30
Gemiddelde min. temp. 22 22 22 21 21 20 19 19 20 21 22 22
Neerslag in mm 358 297 245 117 107 53 58 38 37 97 152 246
Gemiddelde zeetemperatuur 29 29 29 29 28 28 27 27 27 28 29 29

Lombok (Senggigi):

Lombok ligt ten oosten van Bali en grenst aan de Gili Islands, en daarom zijn de seizoenen vrijwel hetzelfde. De temperaturen zijn het hele jaar door stabiel, maar als u het hoogland bezoekt, kan het ‘s avonds en ‘s nachts wat koeler zijn.

Het droge seizoen duurt van april tot oktober, en de beste tijd om het eiland te bezoeken is van juni tot september. In dit seizoen zijn er veel zonuren, is de warmte niet te intens en waait er een aangename bries over het eiland.

Het regenseizoen duurt van november tot maart, waarbij januari de natste maand is. U kunt regenbuien verwachten in de ochtend, gevolgd door zon, en nog een of twee buien aan het eind van de middag. De temperaturen zijn stabiel en er is een relatief hoge luchtvochtigheid in deze periode.

Weerstatistieken voor Lombok: JAN FEB MRT APR MEI JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC
Gemiddelde max. temp. 30 30 30 31 31 30 30 30 31 31 31 30
Gemiddelde min. temp. 22 22 22 21 21 20 19 19 20 21 22 22
Neerslag in mm 358 297 245 117 107 53 58 38 37 97 152 246
Gemiddelde zeetemperatuur 29 29 29 29 28 28 27 27 27 28 29 29
BELANGRIJKE INFORMATIE OVER UW REIS
Paspoort & visum

Als Nederlandse staatsburger moet u in bezit zijn van een geldig Nederlands paspoort. Het paspoort moet minstens 6 maanden geldig zijn vanaf de dag dat u aankomt in Indonesië.

Als Nederlands staatsburger heeft u een visum nodig om Indonesië binnen te mogen. U kunt op twee manieren een visum aanvragen, namelijk bij aankomst in Indonesië of online.

Kiest u ervoor om bij aankomst in Indonesië een visum te verkrijgen, dan dient u uw paspoort en vliegticket te tonen. Een visum kost IDR 500.000 per persoon en moet in lokale valuta of USD worden betaald. U kunt ook met Visa of Mastercard betalen.

Als u het visum online aanvraagt, moet u dat doen via de officiële website Visum voor Indonesië. Dit kunt u ten vroegste 14 dagen voor vertrek en uiterlijk 48 uur voor vertrek doen. Op de website moet u het visum ‘Visa On Arrival 30 days’ kiezen, aangezien onze reizen nooit langer dan 30 dagen duren. Dit type visum wordt ook wel een e-VOA (electronic visa on arrival) genoemd. Vervolgens moet u een foto van de biogegevens in uw paspoort uploaden en een aantal persoonsgegevens, aankomstinformatie en informatie over uw verblijf in Indonesië invullen. Een e-VOA kost IDR 500.000 per persoon en kan met Visa of Mastercard worden betaald. Nadat de betaling is voltooid, is uw e-VOA beschikbaar. Wij raden aan om een kopie af te drukken en deze mee te nemen op uw reis. Het visum is vanaf de datum van afgifte 90 dagen geldig.

De regels over het visum vindt u op nederlandwereldwijd.nl.

Voor vertrek moet u de app ‘Satu Sehat’ downloaden. In de app moet u een gebruikersaccount aanmaken – wij raden aan om te registreren met uw e-mailadres. Vul uw persoonlijke gegevens in en klik op ‘register’. U ontvangt hierna een bevestigingscode per email. Als u de bevestigingscode niet ontvangt in uw inbox, controleer dan uw spamfilter. Voer vervolgens de code in de app in en uw account is nu aangemaakt. Als u problemen heeft met de app, kan het luchthavenpersoneel u helpen bij aankomst in Indonesië.

U moet ook een elektronisch aangifteformulier genaamd e-CD invullen voor de douane. Dit doet u hier. Dit moet 3 dagen voor vertrek gebeuren. Nadat u het formulier heeft ingevuld, wordt u gevraagd om de QR-code te downloaden of er een screenshot van te maken. Deze code wordt gescand als u bij aankomst in Indonesië door de immigratie gaat.

 

Verplichte toeristenbelasting op Bali

Per 14 februari 2024 voert Bali een verplichte toeristenbelasting in die van toepassing is op alle niet-Indonesische staatsburgers. Deze toeristenbelasting bedraagt IDR 150.000 per persoon. Te betalen bij aankomst of online. Kiest u ervoor om te betalen bij aankomst op Bali, dan moet dit gebeuren bij een van de vijf balies van Bank Rakyat Indonesia (BRI), die staan opgesteld vóór u door de immigratie gaat. Hier kunt u betalen met uw creditcard. Om rijen en lange wachttijden te vermijden, raden we u aan om deze toeristenbelasting online te betalen vóór u naar Bali afreist. Dit doet u via het systeem “Love Bali” via deze link. Bij voltooiing van de betaling ontvangt u een betalingsbewijs dat u moet uitprinten en meenemen op uw reis. Deze wordt bij aankomst op Bali gescand.

Reisdocumenten

Voor vertrek ontvangt u een document met de contactgegevens van TourCompass.nl en onze lokale partner in Indonesië, uw reisplan en een voucher voor uw reis, die bevestigt dat u uw hotelovernachtingen, excursies en transfers heeft geboekt en vooraf heeft betaald. Vergeet niet deze mee te nemen op uw reis.

Heeft u binnenlandse vluchten of transfers per speedboot, dan zal onze partner deze voor u boeken en de tickets verstrekken. Bij aankomst ontvangt u deze van uw gids.

We raden u aan de app WhatsApp op uw smartphone te downloaden en het telefoonnummer van onze partners toe te voegen. U kunt dan gratis berichten sturen en hen bellen op momenten dat u een wifi-verbinding heeft.

Vaccinaties

Wij raden u aan om contact op te nemen met een specialist, uw huisarts of een bij het ministerie van VWS geregistreerd vaccinatiecentrum voor informatie over vaccinaties. U kunt ook hier meer lezen over de regels voor reisvaccinaties.

Let in het bijzonder op de regels in verband met de gele koorts, vooral als u het land binnenkomt vanuit een ander land waar gele koorts heerst. In sommige landen is het verplicht om bij aankomst uw vaccinatiebewijs voor gele koorts te tonen. Zorg er daarom altijd voor dat u uw vaccinatiebewijs bij u heeft in uw handbagage.

Covid-19

Er is momenteel geen Covid-19-vaccinatieplicht om Indonesië binnen te komen. Deze regels kunnen echter plotseling veranderen. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om deze regels voor vertrek te controleren.

Let op dat er speciale Covid-19-eisen kunnen gelden op de luchthavens waar u een tussenlanding maakt op weg naar en van Indonesië. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om deze regels voor vertrek te controleren.

U kunt altijd contact met ons opnemen, mocht u vragen hebben.

Reisvoorwaarden

Lees a.u.b. onze algemene reisvoorwaarden zorgvuldig door, aangezien deze deel uitmaken van de overeenkomst in verband met reizen die bij TourCompass zijn gekocht. Reizen die bij ons zijn gekocht vallen onder “de wet op de pakketreizen”.

Klik hier om meer te lezen over onze reisvoorwaarden.

Reisverzekering

We raden u altijd aan om een goede reisverzekering te nemen als u op uw droomreis gaat. Daarnaast is het ook een goed idee om een annuleringsverzekering af te sluiten.

Klik hier voor onze pagina over verzekeringen, waar u meer kunt lezen over onze aanbevelingen.

VOOR DE REIS
Valuta, prijsniveau & fooi

In Indonesië is de valuta de Indonesische roepia (IDR). De actuele wisselkoers van de Indonesische roepia vindt u hier.

Visa en Mastercard kunt u gebruiken in hotels, de meeste restaurants en winkels, maar niet op de kleine plaatselijke markten. In alle grote steden zijn er ook geldautomaten waar u contant geld kunt opnemen.

Kijk hier om een idee te krijgen van het prijsniveau in Indonesië.

 

Fooi wordt gewaardeerd, maar het is aan u of u fooi wilt geven. U kunt zo veel of zo weinig geven als u wilt. Onderstaande bedragen dienen als leidraad:

  • Piccolo: Minimaal 15.000 Rp. per stuk bagage
  • Kamermeisje: Minimaal 20.000 Rp. per dag per kamer
  • Chauffeurs: Min. 20.000 Rp. per dag per persoon, afhankelijk van de geleverde service
  • Gidsen: Minimaal 40.000 Rp. per dag per persoon, afhankelijk van de geleverde service
  • Restaurants: In restaurants van internationale standaard is het gebruikelijk om een fooi van min. 10.000 Rp op tafel achter te laten. In lokale restaurants en bij straatkeukens wordt geen fooi verwacht, maar u kunt bij vertrek wat kleingeld op tafel achterlaten.
Voeding & allergieën

Op de meeste bestemmingen kunnen we rekening houden met allergieën alsmede allergenen of dieetbehoeften, maar het is belangrijk dat u ons hiervan op de hoogte stelt bij het boeken van uw reis.

Telefoon, wifi & elektriciteit

Telefoon & wifi:

Het is duur om data en roaming in het buitenland te gebruiken, tenzij het al is inbegrepen in uw mobiele abonnement. U kunt contact opnemen met uw provider en uitzoeken welke diensten zijn inbegrepen in uw abonnement en welke prijzen gelden voor reizen in het buitenland.

Is data en roaming voor het buitenland niet inbegrepen in uw mobiele abonnement, dan raden we aan om gebruik te maken van wifi als u in uw hotel of in restaurants bent. Dan kunt u gratis naar huis bellen en berichten sturen via verschillende apps zoals Facetime, Messenger en WhatsApp. Als alternatief kunt u bij aankomst ook een lokale simkaart kopen inclusief data.

Elektriciteit:

Indonesië gebruikt 230 volt. Het is belangrijk om een adapter mee te nemen omdat Indonesië geen gestandaardiseerde stekkers heeft.

Inpaklijst

Zorg er altijd voor dat u alle belangrijke en onmisbare items in uw handbagage heeft. Dit geldt bijv. voor uw paspoort, visum, vaccinatiebewijs, creditcards, geld, verzekeringspapieren, reisdocumenten, laptop, mobiele telefoon, en eventuele informatie over uw gezondheid en levensbelangrijke medicijnen.

Bezoek aan tempels

Bij een bezoek aan tempels gelden strikte kledingvoorschriften. U mag geen blote knieën en schouders tonen, uw kleding mag niet doorschijnend zijn en u dient uw schoenen uit te trekken.

Invoer van plantaardige producten naar de EU

Reizigers mogen geen planten, zaden, fruit en andere plantaardige producten invoeren van reizen in landen buiten de EU, zonder een fytosanitair certificaat. Deze regels gelden ook voor kleine hoeveelheden planten en plantaardige producten.

U kunt hier meer lezen over deze regels.

Reizigers met beperkte mobiliteit

Hou er rekening mee dat onze reizen over het algemeen niet geschikt zijn voor mensen met beperkte mobiliteit. Neem gerust contact met ons op voor informatie over de mogelijkheden in verband met uw specifieke behoeften.

DE VLIEGREIS
Vliegtickets

Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen zijn vliegtickets elektronisch (e-tickets).

Het is belangrijk dat u uw naam controleert op eventuele spelfouten, omdat uw naam op de reservering exact moet overeenkomen met uw paspoort. Heeft u wijzigingen met betrekking tot uw naam, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Houd er rekening mee dat hier mogelijk kosten aan verbonden zijn vanuit de luchtvaartmaatschappij.

Stoelreservering

De luchtvaartmaatschappij wijst een stoel aan bij het inchecken. Als u specifieke voorkeuren heeft voor een stoel, kunt u zelf een stoel reserveren op de website of in de app van de luchtvaartmaatschappij. Houd er rekening mee dat de meeste luchtvaartmaatschappijen kosten in rekening brengen voor het reserveren van een stoel.

Het hangt van de vliegtuigmaatschappij af vanaf wanneer u een stoel kunt reserveren, maar meestal kunt dat vanaf de boeking zelf tot 48 uur voor vertrek.

We wijzen er op dat de luchtvaartmaatschappij de volledige controle heeft over alle stoelen in het vliegtuig en daarom altijd het recht heeft om reserveringen te wijzigingen.
Reserveert u geen stoel voor uw vertrek, dan krijgt u een stoel toegewezen door de vliegtuigmaatschappij bij de check-in.

Check-in

Bij het inchecken heeft u uw paspoort en uw boekingsreferentie nodig, die vermeld staan op uw reisschema.

Wij raden u aan de app van de luchtvaartmaatschappij op uw telefoon te zetten. In de app is er de mogelijkheid voor online inchecken, meestal beschikbaar vanaf 24 tot 48 uur voor vertrek. Met de app kunt u ook op de hoogte blijven van eventuele vluchtwijzigingen en andere belangrijke informatie over uw vlucht.

Let op: de vluchttijden kunnen anders zijn dan aangegeven op het vluchtschema dat u ontving bij het boeken van uw reis. Het zijn altijd de vluchttijden in de app van de luchtvaartmaatschappij of op de website van de luchtvaartmaatschappij die geldig zijn.

In de luchthaven

Wij adviseren u uiterlijk 2 uur vóór vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn. Het is raadzaam om de website van de luchthaven te raadplegen voor de meest recente updates.

Bagage

Wij maken gebruik van verschillende luchtvaartmaatschappijen voor onze bestemmingen. De specifieke regels voor handbagage en ingecheckte bagage kunt u controleren op de website of in de app van de luchtvaartmaatschappij.

Vertraagde bagage

Mocht uw bagage vertraagd zijn, dan moet u zich bij aankomst tot het personeel in het bagagegebied van de luchthaven wenden en melden dat uw bagage er niet is.

Het is belangrijk dat u uw bagagebewijs bij de hand heeft wanneer u uw PIR-rapport (Property Irregularity) invult.

Let erop dat u het bagagegebied op de luchthaven niet verlaat voordat u het rapport heeft ingevuld.

In geval van vertraagde bagage vragen wij u contact op te nemen met onze samenwerkingspartner, die ervoor zal zorgen dat uw gids/chauffeur op u wacht.

Vertragingen van uw vlucht of annuleringen

Mocht er wijzigingen optreden met betrekking tot uw vluchtreservering vóór uw vertrek, dan nemen wij natuurlijk contact met u op om u hierover te informeren.

Wanneer een vlucht vertraging oploopt na het inchecken, is de vliegtuigmaatschappij verantwoordelijk voor het omboeken van uw reis. Ze zullen meestal de eerstvolgende beschikbare vlucht boeken en, indien nodig, eventuele maaltijden en accommodatie regelen.

Onze samenwerkingspartner controleert zelf eventuele veranderingen in de aankomsttijden en zal op u wachten, ook in het geval uw vlucht vertraagd is.

Als een vertraging of annulering betekent dat de luchtvaartmaatschappij u na aankomst op de luchthaven omboekt naar een andere vluchtnummer, vragen wij u contact met ons op te nemen via het noodnummer van TourCompass.

OP DE BESTEMMING
Immigratie & douane

 

Immigratie:

Bij aankomst op uw eindbestemming gaat u door de immigratie. Hier wordt uw paspoort gecontroleerd, evenals eventuele inreisdocumenten en visum. Op veel plaatsen moet u ook uw vingerafdruk afgeven en wordt er een foto van uw gezicht genomen voor biometrische identificatie. U kunt ook vragen krijgen over uw reisplannen in het land en eventueel het adres van uw accommodatie.

 

Douane:
Nadat u door de immigratie bent gegaan en uw bagage heeft opgehaald, moet u door de douane. Als u niets aan te geven heeft, kunt u door ‘nothing to declare’ gaan. Heeft u wel iets aan te geven, dan is het belangrijk dat u door ‘declare’ gaat. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om te controleren welke douaneregels van toepassing zijn in het land waar u heen reist.

Aankomst

Bij aankomst wordt u opgewacht door een gids/chauffeur die klaar staat met een TourCompass-bordje.

Mocht u, tegen de verwachting in, uw gids/chauffeur niet kunnen vinden, neem dan contact op met onze samenwerkingspartner via hun noodnummer dat in uw reisdocumenten staat.

Hotel check-in & check-out

Normaal gesproken kunt u inchecken vanaf 14.00 uur en daarom kunt u niet verwachten dat u uw kamer vóór die tijd krijgt.

Bij het inchecken zal de receptionist meestal uw creditcard registreren en mogelijk een bedrag reserveren. Dit zijn geen extra kosten, maar is gebruikelijk in hotels om betaling voor eventueel gebruik van de minibar of andere voorzieningen te garanderen. Bij het uitchecken zal het bedrag automatisch worden vrijgegeven, als u geen gebruik van deze faciliteiten heeft gemaakt.

Het is heel normaal dat hotels een kopie van uw paspoort maken. Op sommige plaatsen wordt dit vereist door de lokale autoriteiten.

Bij vertrek checkt u normaal gesproken uit rond 10.00 uur. Als u pas later in de middag of avond verder reist, kunt u uw bagage in bewaring geven tot u vertrekt. Wilt u in plaats daarvan liever laat uitchecken, kunt u dit tegen betaling regelen bij het boeken van uw reis.

Reisvorm & vervoer

Onze reizen naar Indonesië zijn individuele rondreizen, maar inbegrepen excursies en transfers vinden plaats in internationale groepen van 1-14 personen en alleen met de eigen gasten van TourCompass.
De meeste optionele excursies vinden plaats met de eigen gasten van TourCompass. Op sommige excursies kunnen ook andere gasten dan die van TourCompass meegaan. Dit zal blijken uit de beschrijving.

In geval van onvoorziene omstandigheden zoals slecht weer, geblokkeerde wegen of andere ongemakken, kan het noodzakelijk zijn om de volgorde van sightseeingtours en bezienswaardigheden in de dagprogramma’s aan te passen.

Onderweg hulp nodig?

Wij hebben een 24-uurs noodnummer, zodat u altijd contact met ons kunt opnemen in geval van onvoorziene gebeurtenissen tijdens uw reis. Daarnaast ontvangt u ook telefoonnummers en noodnummers van onze samenwerkingspartners op de bestemming. In sommige gevallen kan het handiger en sneller zijn om contact op te nemen met onze lokale samenwerkingspartners vanwege het tijdsverschil, bijv. als u zich in een situatie bevindt waarin uw ophaaltijd voor een excursie of transfer meer dan 15 minuten vertraagd is.

NA DE REIS
Feedback geven / contact

Voor ons zijn tevreden klanten heel belangrijk en daarom horen we graag van u na thuiskomst. Stuur een mail via info@tourcompass.nl of bel ons via: 020-3690790

Azië
Openingstijden
Maan - Don: 09.00 – 15.00
Vri: 10.00 - 14.00